Home Érdekes! 11 repülőgép titok, amiről senki nem beszélt még neked!

11 repülőgép titok, amiről senki nem beszélt még neked!

by Zsani

A tapasztalt utazókat nehéz meglepni a repülőgépen kapcsolatos dolgokkal, de még mindig vannak olyan érdekességek, amelyeket valószínűleg eddig nem tudtak.

Íme az érdekességek a repülőgépekről:

 

Kihúzza a szárnyakat:

A legtöbb síkban, a vészkijárat csúszka használatához az utasoknak rá kell lépniük egy sima és csúszós szárnyra. Ennek megkönnyítése érdekében  speciális horgot terveztek: egy biztonsági kötelet vezettek át rajta, egyik végét az ajtóhoz rögzítették, a másikat pedig a csúszka alján lévő szárnyhoz kapcsolták. A kötélen tartva az utasok biztonságosan kiszállhatnak.

Fejsze a pilótafülkében:

A legtöbb ország törvényei (például  az Egyesült Államok ) szerint a fejsze egy vészhelyzeti eszköz, amelyet a pilótafülkében kell tárolni . A balták segíthetnek a tűz elzárásában,zárt ajtót nyitni vagy akár egy újat is felhúzni – vannak olyan jelölések a törzsön, amelyek a vészkijáratnál a legjobb helyet mutatják.

Az ablak nyílása:

A repülőgép ablakai 3 db üvegből állnak: a külső tartja a nyomást, a belső belülről érkező sérülésekkel foglalkozik, a középső nyílás pedig szabályozza a légáramlást. A nyílás segít a nyomáskülönbség kiegyensúlyozásában, és megakadályozza a nedvesség lecsapódását az üveglapok között.

Segédenergia-egység:

A gépbe való beszálláskor mindig zaj hallunk, még akkor is, ha a motorok még nem működnek. Ezt egy APU okozza,  amely biztosítja a rendszer teljesítményét, amíg a motorok ki vannak kapcsolva. Elindítja a motorokat is. Az ilyen erőmű a rosszul felszerelt termináloknál is hasznos, ha a megfelelő karbantartás nem áll rendelkezésre.

 Air Marshal Service:

A légi marsallok inkognitóban repülnek, és csendben maradnak egy bajba, vagy akár egy terroristát hatástalaníthatnak. Az USA-ban, Franciaországban, Kanadában és más országokban van saját Air Marshal Services , és még egy  film is van a munkájukról.

Személyzeti pihenő rekeszek:

Egyes repülőgépeknek vannak kis rejtett helyiségei a légiutas-kísérő személyzet számára, ahol hosszabb légi járatokon pihenhetnek.

Fogantyúk és biztonsági ajtók:

Ezek a fogantyúk először és legfőképpen azért vannak, hogy a járatvezetők  pánik estén fedélzetén tartsák magukat, így az utasok a kilépők felé rohannak.

Légkondicionáló rendszer:

Elgondolkodott már arról, hogy honnan jön a levegő, amit belélegezzünk? Valójában mindegyik motor-turbina kompresszor szakaszában megfestették  . Először a levegőt szűrik és hűtik le, és a szűrők valóban megtartják a baktériumok 95% -át.

Cooper lapát:

Ez a készülék egy repülőgépen megjelent a Dan Cooper által elkövetett rendezetlen bűnözés után : egy repülőgép száguldott, váltságdíjat követelt, majd ejtőernyővel megszökött. Azóta minden Boeing és Airbus repülőgépet ellátnak Cooper-féle lapáttal: ez egy olyan eszköz, amely nem hagyja nyitva az ajtókat repülés közben.

A fekete háromszög:

Valószínűleg észrevették azokat a kis fekete háromszögeket, amelyek a repülőgépen vannak. Mint egy Airbus A320-as kapitány mondja, azok a helyek, ahol a szárnyakat legjobban láthatják. Vizuális vizsgálatra lehet szükség, ha a pilótának kétségei vannak a szárnyak helyzetének és a mutatók rendellenességeinek tekintetében. Szerencsére ez ritka eset.

Nyissa ki a WC-ajtót:

Ha gyermeke véletlenül bezárja magát a repülőgép fürdőszobájába, nyissa ki az ajtót kívülről, emelje fel a “LAVATORY” jelet, és csúsztassa a gombot a nyitott helyzetbe.

Hirdetés

You may also like