A tapasztalt utazókat nehéz meglepni a repülőgépen kapcsolatos dolgokkal, de még mindig vannak olyan érdekességek, amelyeket valószínűleg eddig nem tudtak.
Íme az érdekességek a repülőgépekről:
Kihúzza a szárnyakat:
A legtöbb síkban, a vészkijárat csúszka használatához az utasoknak rá kell lépniük egy sima és csúszós szárnyra. Ennek megkönnyítése érdekében speciális horgot terveztek: egy biztonsági kötelet vezettek át rajta, egyik végét az ajtóhoz rögzítették, a másikat pedig a csúszka alján lévő szárnyhoz kapcsolták. A kötélen tartva az utasok biztonságosan kiszállhatnak.
Fejsze a pilótafülkében:
A legtöbb ország törvényei (például az Egyesült Államok ) szerint a fejsze egy vészhelyzeti eszköz, amelyet a pilótafülkében kell tárolni . A balták segíthetnek a tűz elzárásában,zárt ajtót nyitni vagy akár egy újat is felhúzni – vannak olyan jelölések a törzsön, amelyek a vészkijáratnál a legjobb helyet mutatják.
Az ablak nyílása:
A repülőgép ablakai 3 db üvegből állnak: a külső tartja a nyomást, a belső belülről érkező sérülésekkel foglalkozik, a középső nyílás pedig szabályozza a légáramlást. A nyílás segít a nyomáskülönbség kiegyensúlyozásában, és megakadályozza a nedvesség lecsapódását az üveglapok között.
Segédenergia-egység:
A gépbe való beszálláskor mindig zaj hallunk, még akkor is, ha a motorok még nem működnek. Ezt egy APU okozza, amely biztosítja a rendszer teljesítményét, amíg a motorok ki vannak kapcsolva. Elindítja a motorokat is. Az ilyen erőmű a rosszul felszerelt termináloknál is hasznos, ha a megfelelő karbantartás nem áll rendelkezésre.
Air Marshal Service:
A légi marsallok inkognitóban repülnek, és csendben maradnak egy bajba, vagy akár egy terroristát hatástalaníthatnak. Az USA-ban, Franciaországban, Kanadában és más országokban van saját Air Marshal Services , és még egy film is van a munkájukról.
Személyzeti pihenő rekeszek:
Egyes repülőgépeknek vannak kis rejtett helyiségei a légiutas-kísérő személyzet számára, ahol hosszabb légi járatokon pihenhetnek.
Fogantyúk és biztonsági ajtók:
Ezek a fogantyúk először és legfőképpen azért vannak, hogy a járatvezetők pánik estén fedélzetén tartsák magukat, így az utasok a kilépők felé rohannak.
Légkondicionáló rendszer:
Elgondolkodott már arról, hogy honnan jön a levegő, amit belélegezzünk? Valójában mindegyik motor-turbina kompresszor szakaszában megfestették . Először a levegőt szűrik és hűtik le, és a szűrők valóban megtartják a baktériumok 95% -át.
Cooper lapát:
Ez a készülék egy repülőgépen megjelent a Dan Cooper által elkövetett rendezetlen bűnözés után : egy repülőgép száguldott, váltságdíjat követelt, majd ejtőernyővel megszökött. Azóta minden Boeing és Airbus repülőgépet ellátnak Cooper-féle lapáttal: ez egy olyan eszköz, amely nem hagyja nyitva az ajtókat repülés közben.
A fekete háromszög:
Valószínűleg észrevették azokat a kis fekete háromszögeket, amelyek a repülőgépen vannak. Mint egy Airbus A320-as kapitány mondja, azok a helyek, ahol a szárnyakat legjobban láthatják. Vizuális vizsgálatra lehet szükség, ha a pilótának kétségei vannak a szárnyak helyzetének és a mutatók rendellenességeinek tekintetében. Szerencsére ez ritka eset.
Nyissa ki a WC-ajtót:
Ha gyermeke véletlenül bezárja magát a repülőgép fürdőszobájába, nyissa ki az ajtót kívülről, emelje fel a “LAVATORY” jelet, és csúsztassa a gombot a nyitott helyzetbe.